Beyaz Lekelerin Silinmesi (Icon)

Beyaz Lekelerin Silinmesi (Icon)

once sonra 1

Dişlerde görülen beyaz lekelerin çeşitli nedenleri vardır. Bu lekeler çürüğün ilk aşamasında tebeşirimsi beyaz bir yüzey şeklinde olabildiği gibi süt ve daimi diş sert dokularında meydana yapısal bozukluklardan da kaynaklanabilir.

Çürüğün ilk aşamasında görülen beyaz lekeler hem süt dişlerinde hem de daimi dişlerde görülebilir.

once sonra 2

Genellikle ilk süt dişlerinin çıktığı bebeklik döneminde gece emzirme ya da biberonla beslenmeye bağlı olarak özellikle üst ön dişlerin dış yüzeylerinde önce diş etine yakın alanlarda beyaz lekeler görülmeye başlar. Tedavi edilmediğinde bu lekeler sarı kahverengi çürük alanlarına dönüşerek dişte kırıklar oluşturmaya başlar.

Ayrıca ağız solunumu yapan bireylerde ağız kuruluğuna bağlı olarak daha fazla çürük oluşumu görülür. Bu durumda özellikle ön dişlerde çürüğün ilk aşamasında bu lekeler görünür hale gelir.

Astım ilaçları gibi ağız kuruluğuna neden olan ilaçların kullanılması çürük görülme riskini arttırır. Bu hastalarda erken aşamalarda beyaz leke aşamasında çürüklerin teşhis edilmesi dolguya gerek kalmadan yani dişlerde madde kaybı oluşmadan tedavi yapılabilmesi için önemlidir.

Ortodontik tedavi sonunda teller çıkarıldığında en sık karşılaşılan sorunlardan birisi ön dişlerde görülen beyaz lekelerdir. Bu lekeler hastaların hem estetik sorunlar yaşamasına neden olur hem de diş fırçalamanın aksaması durumunda ilerleyen kahverengi siyah çürük dokularına dönüşür.

Beyaz lekeler hamilelik döneminde geçirilen hastalıklar ve kullanılan ilaçlar ya da erken yaşlarda kullanılan ilaçlara bağlı olarak veya genetik olarak çocuklarda diş dokularındaki yapısal bozukluklar nedeniyle de görülür.

Dişin mine dokusunda görülen bu bozukluklar çizgi şeklinde lekeler, çukurcuklar ya da sarı- kahverengi renklenmeler şeklinde görülebilir ve bu alanlar kolayca kırılan çürüğe dayanıksız yüzeylerdir. Bu dişlerde diş sürdükten hemen sonra çürük ve kırık oluşumunu önlemek amacıyla koruyucu tedaviler (fissür örtücü gibi) ve bu alanların estetik ve yapısal olarak tedavisinin yapılması ile korunmalıdır.

Beyaz lekelerin dolguya gerek kalmadan dişlerde hiç madde kaybına neden olmadan tedavisi mümkündür. Dişlerde aşındırma yapılmadan lekelerin tedavi edilmesi estetik olarak doğal diş görünümünün korunmasını sağladığı için önemlidir.

ICON tedavisi ile diş yüzeylerinde oluşan lekeler hastalar ağrı hissetmeden anesteziye gerek kalmadan tedavi edilebilir.