Bursa Anestezi İle Diş Tedavisi

Genel Anestezi Altında Diş Tedavileri

Genel anestezi, bu konuda uzmanlık yapmış anestezi doktorları tarafından gerçekleştirilen, hastanın kontrollü bir şekilde bilinçsiz ve ağrısız konuma getirilmesi işlemidir.

Hangi Durumlarda Genel Anestezi ile Diş Tedavisi Tercih Edilir?

• Tedavi için ikna edilemeyen yaşı küçük çocuklarda
  • Mental retarde hastalarda
  • Tedaviyi olumsuz etkileyebilecek bedensel engeli olan hastalarda
  • Korkan ve endişe duyan hastalarda
  • Özel cerrahi girişimlerde tercih edilmektedir

Genel Anestezi ile Hangi Tedaviler Yapılabilir?

• Süt ve daimi diş dolguları
  • Süt dişi amputasyonları
  • Süt ve daimi diş kanal tedavileri
  • Süt ve daimi diş çekimleri
  • Cerrahi işlemler (gömülü diş çekimleri, kist operasyonları, implant operasyonları)

Genel Anestezi Öncesi ve Sonrasında Nelere Dikkat Edilmelidir?

Hastanın genel anestezi için uygunluk durumu, işlem öncesinde anestezi uzmanı tarafından kontrol edilir. Hasta sistemik hastalık varlığı, bedensel ve zihinsel engellilik derecesi, geçirilmiş ya da varolan enfeksiyon durumu değerlendirilir. Genel anestezi sırasında midedeki sıvı ve yiyeceklerin boğaza ve akciğerlere kaçışını engellemek için hastanın 8 saat aç ve susuz olması istenmektedir. Bu nedenle genel anestezi için özellikle çocuk hastalarda sabah saatleri tercih edilir. Anestezi sonrasında yapılan işlemlere göre degişmekle birlikte 1-2 saat baş dönmesi, huzursuzluk, mide bulantısı, ağrı görülebilir. Hasta işlem sonrasında yaklaşık 1-4 saat kontrol altında tutulur.

cocuklarda genel anestezi ile dis tedavisi

Çocuklarda Genel Anestezi ile Tedavinin Yararları Nelerdir?

Genel anestezi ile tüm diş tedavileri ve koruyucu işlemler tek seansta yapılabilir. Özellikle küçük yaştaki çocukların hareketiyle oluşabilecek başansızlıkların önüne geçilir. Tedavi sonrasında uyandığında ağrı, acı, kanama gibi şikayetlerin hiç birini hatırlamaz. Tedavi süreci çocuk üzerinde kötü bir etki bırakmadan tamamlanmış olur.

Genel Anestezi ile Diş Tedavilerinin Yapılması Ne Kadar Güvenlidir?

Modern anestezi teknikleri ve deneyimli anestezi ekibi ile risk çok azdır. Özellikle herhangi bir sistemik hastalığı olmayan sağlıklı bireyler için diş tedavileri gibi küçük operatif işlemlerin genel anestezi altında yapılması yaygın bir risk taşımamakta ve günümüzde sıkça uygulanmaktadır.

anestezi oncesi ve sonrasi

Genel Anestezi Altında Yapılan Diş Tedavilerinde Risk Var Mı?

Çocuklarda diş çürükleri ağrı ve enfeksiyon (apse) nedeniyle günlük yaşamı olumsuz etkilemektedir. Bununla birlikte uzun süre çürük problemi yaşayan çocuk hastalarda çiğneme sırasında oluşan ağrıya bağlı olarak yemek yemek bir sorun haline gelmekte ve çocukların büyüme gelişimini olumsuz etkilemektedir. Küçük yaştaki çocuk hastalarda, diş tedavilerinin tek seansta tamamlanması istenen hastalarda, diş hekimi ya da diş tedavisinin endişe oluşturduğu hastalarda ve sağlık sorunları nedeniyle koltukta oturarak tedavi yapılamayan hastalarda genel anestezi altında diş tedavilerinin gerçekleştirilmesi doğru bir karar olacakatır.

Tedavilerin ertelenmesi ya da genel anestezinin ailelerde endişe yaratması nedeniyle yapılmaması durumunda çürük nedeniyle meydana gelen ağrı, apse ve diş kaybı artacaktır. Süt dişleri hem büyüme gelişimin sağlıklı olarak devam etmesi hem de yeni çıkacak daimi dişlerin zarar görmemesi için çok önemlidir. Bu nedenle hekimin hasta için uygun tedaviyi önerdiği ve gerekli tedavilerin ertelenmesinin yalnızca daha fazla sağlık sorununa neden olacağı unutulmamalıdır.

Genel anestezi hastalar için oldukça düşük riskli bir uygulamadır. İşlemden önce hastalar anestezi uzmanları tarafından muayene edilirek genel anestezi için herhangi bir sakınca olup olmadığı değerlendirilir ve gerekli tüm tetkikler gerçekleştirilir. Böylece anestezi işlemi güvenle gerçekleştirilir.

Özel sağlık sorunları olan hastalar için ise hem anestezi uzmanı hem de rutin kontrol ve tedavilerini gerçekleştiren hekimler birlikte hastayı değerlendirerek işlemin uygunluğuna karar verilir.

Genel anestezi altında yapılan diş tedavileri hakkında aklınıza takılan tüm diğer sorular için uzman diş hekimlerimiz ve tıp doktorlarmıza başvurarak detaylı bilgi almanızı öneririz.